onsdag 16. juni 2010

Texas!

Og kun få måneder senere kommer den lovede oppdateringen...ehem.





Etter flytur fra Hannover til Houston ble det busstur til College Station, "the tiny town" med bare 90 000 innbyggere. College Station og Bryan, som jeg bodde i, henger mer eller mindre sammen, så det egentlige innbyggertallet er 200,000.
Vi var en gruppe på 15 studenter som reiste, og jeg bodde sammen med en annen tysk student hos et par i Bryan, "rett ved" veterinærcolleget - det tok litt tid å venne seg til at alt blir oppgitt i kjøreavstand. 10 min er altså 10 min med bil...



Selv når ting virkelig ER rett i nærheten, så kjører man bil. Så dermed ble første inntrykk av USA: kan du gå dit, så kan du også kjøre dit. Eller som min "host" sa:
A cowboy doesn't walk. He either rides a horse or a car.
Drive-thru bank, minibank, restaurant, butikk (en låvebygning med mat og drikke til å kjøre igjennom!)...

Jeg fikk opplyst at sålenge man ikke drakk mer enn 1 øl i timen, så gikk det fint å kjøre bil. Så kan Drew her ta seg av ting dersom det likevel skulle bli problemer.



Og hvis du er sulten er det bare å ta en tur innom Dixie Chicken.



Se etter den store hesten.



Come on in,



and have a seat.




Fortsettelse følger...

2 kommentarer: